loading...

subli24

در اوایل همه‌گیری ویروس کرونا، زمانی که مراکز کنترل و پیشگیری سفارش هودی با طرح دلخواه از بیماری‌ها برای اولین بار استفاده از ماسک را توصیه کردند و تجهیزات حفاظت فردی محدود شد، فاضلاب‌ه

در اوایل همه‌گیری ویروس کرونا، زمانی که مراکز کنترل و پیشگیری سفارش هودی با طرح دلخواه از بیماری‌ها برای اولین بار استفاده از ماسک را توصیه کردند و تجهیزات حفاظت فردی محدود شد، فاضلاب‌های خانه شروع به ساختن خود کردند. مردم به قدری چرخ خیاطی خریدند که خرده فروشان در انبار نگه داشتن آنها با مشکل مواجه شدند.

کیت زندگی را کاوش کنید

این داستان از Life Kit، خانواده پادکست های NPR برای کمک به بهتر شدن زندگی گرفته شده است - از ورزش گرفته تا بزرگ کردن بچه ها و دوست یابی. برای اطلاعات بیشتر، در خبرنامه ثبت نام کنید و @NPRLifeKit را در توییتر دنبال کنید.

هرکسی که سعی کرده یک ماسک پارچه ای درست کند، احتمالاً مهارت های خیاطی بسیار مفیدی را به دست آورده است. آن ویژگی‌های اساسی که ماسک‌ها را راحت‌تر می‌کنند، مانند چین‌ها یا دارت، همان تکنیک‌هایی هستند که برای ساخت لباس‌ها استفاده می‌شوند. (به هر حال، ماسک اساساً شلواری برای صورت شماست.)

پس اگر به فکر جهش در ساخت لباس های خود بوده اید، چه؟ از برخی کارشناسان پرسیدیم که چگونه شروع کنیم.

آنچه برای شروع نیاز دارید

چرخ خیاطی (یا موادی برای دوخت دستی: نخ، سوزن، موم زنبور عسل و انگشتانه)
قیچی پارچه ای
اهن
میز اتو
چاک دهنده درز (اگر قصد دارید بخیه ها را بردارید)
شما به چیز زیادی احتیاج ندارید، حتی یک چرخ خیاطی.
Leila Kelleher یک الگوساز مستقر در انتاریو، کانادا و یکی از بنیانگذاران Muna and Broad است، شرکتی که الگوهای خیاطی مبتدی را برای افراد با جثه بزرگتر می سازد. او می‌گوید: «بعضی از مردم در واقع لباس‌های کامل را با دست می‌دوزند و این شگفت‌انگیز است. من حوصله انجام این کار را ندارم، اما انصافاً خیاطی با دست مهارت بسیار مفیدی است.»

مقاله پس از پیام اسپانسر ادامه دارد

چگونه این را بیرون بیاورم؟ راهنمای شما برای از بین بردن لکه
کیت زندگی
چگونه این را بیرون بیاورم؟ راهنمای شما برای از بین بردن لکه
یکی از دوخت های مفید برای دوخت لباس با دست، کوک پشت نام دارد. Kelleher همچنین توصیه می کند که دوخت نامرئی را یاد بگیرید، که به آن دوخت لغزشی یا دوخت نردبانی نیز می گویند، "و می توانید از آن برای درزهایی که باز می شوند، هر نوع تعمیر کوچکی استفاده کنید."

اگر قصد دارید کارهای زیادی را با دست انجام دهید، یک کیت اولیه خیاطی دستی شامل نخ، سوزن خیاطی دستی و انگشتانه است. گذراندن نخ از داخل مقداری موم از گره خوردن آن جلوگیری می کند. همچنین مفید است: یک جفت قیچی پارچه، که تیزتر از قیچی مورد استفاده برای برش کاغذ است، و همچنین یک اتو و میز اتو.

اگر به دنبال چرخ خیاطی هستید، کلهر به دنبال یک مدل مکانیکی قدیمی باشید.

خوب، پارچه چطور؟
سه تکه پارچه به رنگ‌های زرد خردلی، خاکستری تیره و زرد و سبز روشن در پس زمینه بنفش روشن روی هم چیده شده‌اند. دو قرقره نخ به رنگ سبز نخودی و زرد گل همیشه بهار روی پارچه چیده شده است و یک نوار اندازه گیری در قسمت جلویی آن بسته شده است.
تصویر توسط بکی هارلان/NPR
مایکل گاردنر از دوران کودکی برای دخترش آوا لباس درست می کرد. هنگامی که او برای اولین بار خیاطی را یاد گرفت، با افزایش لباس هایی که قبلاً داشت شروع به کار کرد. او می‌گوید: «افزایش دوچرخه‌سواری اساساً برداشتن چیزی است که از قبل وجود داشته است - می‌تواند چیزی قدیمی از کمد شما باشد، و شما در حال خلق چیزی کاملاً جدید از آن هستید.»

5 نکته برای کنار گذاشتن مد سریع و ایجاد یک کمد پایدار
کیت زندگی
5 نکته برای حذف مد سریع و ایجاد یک کمد پایدار
قبل از خرید پارچه، در مورد احساس و حرکت مواد مختلف تحقیق کنید و بفهمید چه چیزی برای بدن شما مفید است. پارچه های بافته شده - مانند پنبه، بوم یا کتان - ممکن است برای مبتدیان راحت تر باشد.

وقتی نوبت به انتخاب یک پروژه می رسد، آن را ساده نگه دارید.

اگر تازه شروع به کار کرده اید، پروژه ای مانند بالاتنه کش دار یا شورت کمر کش دار را انتخاب کنید تا همه چیز ساده باشد.
تصویر توسط بکی هارلان/NPR
گاردنر می‌گوید: «احساس می‌کنم پریدن به داخل زیپ‌ها و دکمه‌ها می‌تواند بسیار ترسناک باشد. یک دامن، یک جفت شورت کمر کشدار یا یک تاپ بلند که از پارچه‌ای بافته شده است، همگی اولین پروژه‌های عالی را ایجاد می‌کنند.

هر کاری که بکنید، اگر برای اولین بار است که لباس می دوزی، احتمالاً اشتباه می کنید.

گاردنر می‌گوید: «هیچ‌وقت تلاش برای ساختن لباس آوا را فراموش نمی‌کنم. بدن، آستین‌ها را بریده بودم، همه را به هم دوخته بودم و وقتی آن را پوشید، نمی‌توانست حرکت کند». من نمی دانستم بهتر از اینکه به جهت کشش پارچه توجه کنم.

گاردنر دلیلی برای پشت سر گذاشتن آن چالش های اولیه داشت. او می گوید: "من عاشق این واقعیت هستم که تجربه پدری ام را با خلاقیتم ادغام می کنم، و همچنین بسیار مفتخرم که فقط با آموزش خودم تا اینجا پیش رفتم."

الگوی خیاطی چیست، از کجا پیدا می‌کنید و آیا به آن نیاز دارید؟

اگر کار کردن از روی یک الگو احساس ترسناکی می کند، می توانید لباسی را که قبلاً دارید دنبال کنید تا الگوی خود را ایجاد کنید.
تصویر توسط بکی هارلان/NPR
الگوهای خیاطی الگوها و دستورالعمل هایی هستند که برای بریدن تکه های پارچه و مونتاژ آن ها در لباس های تمام شده استفاده می شوند. کارشناسان ما دو رویکرد متفاوت را برای شروع کار با الگوها توصیه می کنند.

کلهر پیشنهاد می کند شرکت های مستقل الگوی خیاطی را بررسی کنید. برخی از طراحان مستقل دی

راهنمای دقیق و گام به گام برای الگوهای مبتدی پسند. اینگونه بود که من (مگ) کمی بیش از یک سال پیش به خیاطی بازگشتم. (Kelleher حداقل یکی از این آموزش ها را برای هر الگو در Muna and Broad می سازد.)

قسمت های کیت زندگی برای کمک به شما برای زندگی پایدارتر - از آشپزخانه تا کمد
کیت زندگی
قسمت های کیت زندگی برای کمک به شما برای زندگی پایدارتر - از آشپزخانه تا کمد
اگر فکر کار با هر الگوی کاملاً طاقت فرسا به نظر می رسد، ممکن است بخواهید رویکرد گاردنر را امتحان کنید: ردیابی چیزی از کمد خود، فرآیندی که احتمالاً شامل آزمون و خطا خواهد بود. او می‌گوید: «برای من، احساس می‌کنم روند کپی کردن کمی آزادتر است. "شما چند اشتباه مرتکب خواهید شد."

شما سزاوار لباس های افسانه ای هستید که مناسب باشند.
یک نوار اندازه گیری به شکل قلب روی زمینه بنفش روشن چیده شده است.
تصویر توسط بکی هارلان/NPR
کلهر می گوید: "من از این فلسفه می آیم که بدن شما بدن شماست و اگر لباس مناسب آن نیست، مشکل لباس است. این مشکل بدن شما نیست."

چند نکته برای داشتن تناسب خوب: با اندازه الگوی شروع کنید که تا حد ممکن به اندازه‌های شما نزدیک باشد و در حین انجام تنظیمات کوچک را انجام دهید. (در اینجا راهنمای اندازه گیری خودتان است.) و همیشه می توانید با یک ماکت با استفاده از پارچه ارزان قیمت شروع کنید - در خیاطی به این کار موسلین یا تویل می گویند.

همچنین منابعی برای فاضلاب‌های عجیب و غریب و گسترده‌ای وجود دارد که می‌خواهند الگوهایی را امتحان کنند که با بدن آنها طراحی نشده است - سایت‌هایی مانند SewQueer و The Sewcialists.

تناسب لباس یکی از چالش برانگیزترین بخش های یادگیری خیاطی است. در نهایت، این یک فرآیند آزمون و خطا و شناخت آنچه برای بدن شما کار می کند است.

جامعه خود را پیدا کنید
قرقره‌های نخ با رنگ‌های مختلف در یک ردیف آزاد در مقابل پس‌زمینه‌ای به رنگ زرد روشن قرار گرفته‌اند.
تصویر توسط بکی هارلان/NPR
کلهر و گاردنر هر دو در مورد اهمیت جامعه خیاطی آنلاین برای آنها صحبت کردند.

کلهر، که خود را چاق معرفی می کند، می گوید که از اینستاگرام استفاده نکرده است. "و سپس تعدادی هشتگ مانند #plussizewing، #curvysewing، #fatsewing، از این قبیل چیزها را کشف کردم. و شروع به دیدن بدن های چاق و درشت زیبا کردم که لباس هایی را پوشیدند که آنها ظاهر آن را خارق العاده کرده بودند. و متوجه شدم که این برای خودم واقعا قدرتمند است. "

چه چیزی یک شریک خوب را می سازد - و چگونه می توان ارتباط را ایجاد کرد
کیت زندگی
چه چیزی یک شریک خوب را می سازد - و چگونه می توان ارتباط را ایجاد کرد
او همچنین به این نکته اشاره کرد که چقدر مفید است که ببینی لباسی را که می‌خواهی به کسی با بدنی شبیه تو بدوزی.

و چند توصیه از طرف دختر گاردنر، آوا، زمانی که آماده باشید به دنیا نشان دهید چه ساخته اید مفید خواهد بود: "اعتماد به نفس برای او کلیدی است. بنابراین معمولاً وقتی چیزی را به تن می کند، با صدای بلند می گوید دقیقاً چه احساسی دارد. "من احساس زیبایی می کنم" یا "من این را دوست دارم." ... دادن اعتبار برای کاری که در واقع انجام می دهید بسیار مهم است».

قسمت پادکست این قسمت توسط لیام مک بین تهیه شده است.

منبع

ممد بازدید : 33 شنبه 18 دی 1400 زمان : 2:35 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 86
  • بازدید سال : 568
  • بازدید کلی : 3,434