loading...

subli24

کلمه انیمه - که \"ah-knee-may\" تلفظ می شود - مخفف کلمه انیمیشن است. در ژاپن از این کلمه برای اشاره به تمام انیمیشن ها استفاده می شود. با این حال، در خارج از ژاپن، این اصطلاح برای انیمیشن ژاپنی تبدیل شد

کلمه انیمه - که "ah-knee-may" تلفظ می شود - مخفف کلمه انیمیشن است. در ژاپن از این کلمه برای اشاره به تمام انیمیشن ها استفاده می شود. با این حال، در خارج از ژاپن، این اصطلاح برای انیمیشن ژاپنی تبدیل شده است.


برای دهه‌ها، انیمه توسط ژاپن و برای ژاپن تولید می‌شد - محصولی محلی، با ظاهر و احساس متمایز نه تنها به آثار هنری، بلکه داستان‌گویی، مضامین و مفاهیم. در طول چهل سال گذشته، به یک پدیده بین المللی تبدیل شده است و میلیون ها طرفدار را به خود جذب کرده و به بسیاری از زبان ها ترجمه شده است. یک نسل کامل از بینندگان در غرب با آن بزرگ شده اند و اکنون آن را به فرزندان خود منتقل می کنند.


از آنجایی که همه چیزهای انیمه معمولاً با هم ترکیب می شوند، وسوسه انگیز است که انیمه را به عنوان یک ژانر در نظر بگیریم. حداقل چیزی بیش از این نیست که خود انیمیشن یک ژانر است، بلکه توصیفی از نحوه تولید مواد است. نمایش‌های انیمه، مانند کتاب‌ها یا فیلم‌ها، در هر تعداد از ژانرهای موجود قرار می‌گیرند: کمدی، درام، علمی تخیلی، اکشن ماجراجویی، ترسناک و غیره.

چه چیزی انیمه را بسیار خاص می کند؟
اکثر طرفداران انیمه می توانند این را در دو کلمه خلاصه کنند: "این متفاوت است." انیمه برخلاف اکثر کارتون‌های آمریکایی مانند «بتمن» و «مرد عنکبوتی» با کمیک‌هایی که در روزنامه‌های روزانه پخش می‌شوند متفاوت است. این تفاوت‌ها به طرق مختلفی از جمله داستان‌سرایی آثار هنری، گستردگی مواد و حتی تفاوت‌های فرهنگی که توسط شخصیت‌ها به نمایش گذاشته می‌شود، نمایان می‌شود.

سبک های هنری انیمه از پر زرق و برق و عجیب در نمایش هایی مانند "Samurai Champloo" و "FLCL" تا ساده و مستقیم در نمایش هایی مانند "Azumanga Daioh!" را شامل می شود. گفته می‌شود، حتی نمایش‌هایی با آثار هنری «پایه‌ای» هنوز هم می‌توانند از نظر بصری چشمگیر باشند. انیمه این روش را دارد که همه چیز را تازه و جدید جلوه می دهد.


از داستان‌های حماسی نیز که اغلب ده‌ها (گاهی اوقات صدها) اپیزود هستند، دوری نمی‌کند. بهترین انیمه ها، هر چند، صرف نظر از طولشان، همگی درگیری احساسی زیادی را از بیننده می طلبند.

طیف وسیعی از انیمه‌هایی که در آنجا نمایش داده می‌شوند به این معنی است که طرفداران بسیاری از تلویزیون‌ها یا فیلم‌های دیگر می‌توانند مجموعه‌ای انیمه‌ای پیدا کنند که سبک آن را منعکس کند. برای طرفداران داستان های علمی تخیلی سخت، نمایش "سیاره ها" برای شما عالی خواهد بود. طرفداران کمدی رمانتیک "سبد میوه" را دوست خواهند داشت در حالی که عاشقان مبارزه با جنایت از "شبح در پوسته" لذت خواهند برد. حتی اقتباس هایی از ادبیات کلاسیک مانند «کنت مونت کریستو» وجود دارد.

نه تنها این، طرفداران انیمه همچنین نگاهی صمیمی به تاریخ، زبان و جهان بینی ژاپن دارند که در بسیاری از انیمه ها در سطوح مختلف بافته شده است. برخی از نمایش‌ها در تاریخ ژاپن مانند «Sengoku Basara» یا حمله به اسطوره‌های ژاپنی برای ایده‌های داستانی مانند «هاکندن» یا «دختر جهنمی» هستند. حتی نمایش هایی که ظاهراً غیرژاپنی هستند، مانند «کلیمور» و «هیولا»، رگه هایی از حساسیت ژاپنی نسبت به آنها دارند.

آنچه بیش از همه قابل توجه است این است که چگونه تأثیر انیمه در حال تکمیل شدن است. برخی از تولیدات اخیر کارتونی آمریکایی، مانند «آواتار: آخرین هواساز»، آشکارا از خود انیمه الهام گرفته شده است و نسخه‌های زنده انگلیسی زبان عناوین انیمه‌ها شروع به تولید بیشتر کرده‌اند.

آیا انیمه برای بچه های جوان خوب است؟
از آنجایی که موضوع انیمه بسیار گسترده است، می توان انیمه ای را با هدف تقریباً در هر گروه سنی پیدا کرد. برخی از عناوین به‌طور خاص برای بینندگان جوان‌تر هستند یا برای همه سنین مناسب هستند، مانند مجموعه انیمیشن «پوکمون» یا فیلم استودیو گیبلی «همسایه من توتورو» در حالی که برخی دیگر مخاطبان نوجوان و بزرگ‌تر مانند «اینویاشا» را هدف گرفته‌اند. حتی برخی از انیمه‌ها برای نوجوانان بزرگتر مانند «دث نوت» و برخی فقط برای مخاطبان بالغ مانند «هیولا» و «کوئینز بلید» وجود دارند.

نگرش‌های فرهنگی ژاپن در مورد جنسیت و خشونت مستلزم آن است که برخی از عناوین در طبقه‌بندی بالاتر از حد معمول قرار گیرند. به عنوان مثال، برهنگی در ژاپن بسیار ساده تر انجام می شود. گاهی اوقات نمایشی که به طور خاص برای بزرگسالان در نظر گرفته نشده است، دارای مطالبی است که ممکن است برای بینندگان غربی نژادپرستانه به نظر برسد.

توزیع‌کنندگان انیمه عموماً کاملاً از این مسائل آگاه هستند و شامل رتبه‌بندی واقعی MPAA (G, PG, PG-13, R, NC-17) یا رتبه‌بندی دستورالعمل‌های والدین تلویزیونی به عنوان شاخصی از مخاطب مورد نظر برای نمایش هستند. . بسته بندی نمایش یا فهرست برنامه را بررسی کنید تا ببینید کدام رتبه بندی اعمال می شود.

گیج شده اید که از کجا شروع کنید؟ توصیه می کنیم داستان علمی تخیلی، سایبرپانک «کاوبوی بی باپ» یا یک داستان شمشیر و جادویی به نام «برسرک» را ببینید. اگر قبلاً دوستی را می‌شناسید که طرفدار انیمه است، به او بگویید چه چیزی را دوست دارید تماشا کنید - او باید بتواند شما را به سمت بهترین‌ها و چیزهای جدید در آن دسته راهنمایی کند.

ممد بازدید : 93 دوشنبه 10 مرداد 1401 زمان : 21:34 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 92
  • بازدید سال : 574
  • بازدید کلی : 3,440