loading...

subli24

آیا از فرآیندهایی که پشت سر سفر یک تی شرت ساده به یک تی شرت چاپ شده با طرحی در شورش رنگ ها و گاهی اوقات با کلماتی که به طور جداگانه با شما صحبت می کنند تعجب کرده اید؟ در اینجا بهترین روش‌هایی که

آیا از فرآیندهایی که پشت سر سفر یک تی شرت ساده به یک تی شرت چاپ شده با طرحی در شورش رنگ ها و گاهی اوقات با کلماتی که به طور جداگانه با شما صحبت می کنند تعجب کرده اید؟ در اینجا بهترین روش‌هایی که توسط متخصصان برای جان بخشیدن به این تی‌شرت‌ها استفاده می‌شود، آورده شده است.

1. چاپ صفحه
تجهیزات مورد نیاز: صفحه نمایش، پرس، واحد نوردهی، خشک کن


چاپ روی صفحه محبوب ترین و پرکاربردترین فرآیند چاپ برای تیشرت های زیبا است، به خصوص زمانی که چاپ فله ای دارید. این شامل استفاده از صفحه نمایش برای استفاده از جوهر روی چاپ تیشرت است. اثر هنری به دست آمده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. این بسیار مقرون به صرفه و همچنین زمانی که به طور موثر استفاده می شود. در این فرآیند جوهر مستقیماً از طریق صفحات توری روی تی شرت اعمال می شود. در اینجا می توانید در مورد چاپ صفحه بیشتر بدانید

فرآیند چاپ غربالگری به این صورت انجام می شود - صفحه ای ساخته شده از پارچه ریز بافته شده ای به نام مش روی یک قاب چوبی یا آلومینیومی کشیده می شود. این صفحه مشبک روی پارچه فشار داده می شود تا رنگ را روی تیشرت ها یک رنگ در هر صفحه قرار دهد.

بهترین چیز در مورد چاپ صفحه این است که نسبتاً بسیار ارزان است. اما از آنجایی که هر رنگ به یک صفحه نمایش جداگانه نیاز دارد، وقتی طرحی با رنگ های زیاد در آن دارید، می تواند گران قیمت باشد. برای اینکه چاپ روی صفحه مقرون به صرفه باشد، باید تعداد زیادی تی شرت را همزمان با همان طرح چاپ کنید. شما باید تعداد رنگ های جوهر و محل طراحی را به حداقل برسانید.


اگر طرحی که دارید فقط یک یا دو رنگ دارد می توانید به تعداد کم چاپ کنید و باز هم به صرفه خواهد بود. اگر طرحی با حداکثر 3 رنگ دارید، چاپ روی صفحه از هر روش دیگری برای چاپ بهتر است، خواه عاقلانه باشد یا کیفیت طولانی مدت یا ظاهر رنگ ها.

چاپ تیشرت

عیب: این فرآیند دارای منحنی یادگیری است و تجهیزات ممکن است گران باشد. چاپ صفحه تنها در صورتی قابل اجرا است که طرحی با رنگ های کمتر داشته باشید و بخواهید تعداد زیادی تی شرت در همان طرح چاپ کنید.

2. انتقال آهن بر روی جوهر افشان / لیزر

تجهیزات مورد نیاز: چاپگر جوهرافشان/لیزر، کاغذ انتقال و پرس حرارتی.

انتقال حرارت تقریباً به اندازه چاپ روی صفحه محبوب است، به خصوص برای طرح هایی با چند رنگ و جزئیات پیچیده. برای چاپ عکس های دیجیتال عالی است.

در این روش کاغذ مخصوص انتقال حرارت (ساخته شده از وینیل قابل انتقال ویژه) که طرح انتخابی با استفاده از چاپگر جوهرافشان یا چاپگر لیزری روی آن چاپ می شود. این برای انتقال طرح روی تی شرت استفاده می شود. از این طریق یک تی شرت گرافیکی سفارشی زیبا دریافت می کنید.

روند به این صورت است: شما طرح خود را برای تی شرت با سفارشی سازی های خود در رایانه خود طراحی یا انتخاب خواهید کرد. این تصویر را با استفاده از چاپگر جوهرافشان یا چاپگر لیزری بر روی کاغذ مخصوص انتقال حرارت که برای استفاده با چاپگر طراحی شده است، چاپ کنید. کاغذ انتقال را روی طرح تی شرت به سمت پایین قرار دهید و با اتوی داغ حرارت دهید. مقدار فشار و حرارت اعمال شده به انتقال طرح روی تی شرت شما کمک می کند

نه معایب بلکه ناراحتی ها: به یاد داشته باشید که باید از کاغذ انتقال حرارت جوهر افشان فقط با چاپگر جوهرافشان استفاده کنید و همین امر در مورد کاغذ انتقال لیزری و چاپگر لیزری نیز صدق می کند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر تی شرتی دارید که گرمای دستگاه پرس حرارتی را نمی گیرد، به سادگی نمی توانید با این روش روی آن چاپ کنید. و در نهایت، به اندازه طرح چاپ روی صفحه بادوام نیست - چاپ ممکن است با شستشو ترک بخورد یا محو شود.


این روش با تی شرت های سفید و رنگ روشن عالی است اما برای تی شرت های تیره باید اتو مخصوص دیگری روی کاغذ ترانسفر برای پارچه های تیره خریداری کنید. و روند کمی متفاوت است.


3. DTG (چاپ مستقیم روی لباس)
تجهیزات مورد نیاز: چاپگر DTG، پرس حرارتی


این بهترین روش برای چاپ تی شرت است اگر طرح های رنگارنگ را برای تعداد زیادی کوچک مانند مثلاً 5 تی شرت یا کمتر از آن چاپ می کنید. برای چاپ در صورت تقاضا (چاپ یک تی شرت یا تعداد زیادی از آن ها) و برای چاپ عکس روی تی شرت مستقیماً از رایانه، این روش یک مزیت است. برای انجام این چاپ به دستگاه های DTG نیاز دارید. این عمدتا برای تی شرت های ترکیبی پنبه ای استفاده می شود.

چاپگر DTG به طور مستقیم روی تی شرت با درجه ای از دقت و دقت رنگ ها چاپ می کند.

در این چاپ می توانید از رنگ های نامحدود حتی بیش از 100 رنگ استفاده کنید. شما می توانید طرح ها و الگوهای خود را طراحی کنید، سفارشی سازی های خود را حتی با نام یا عکس های خود انجام دهید. رنگ با این چاپ زنده تر از چاپ روی صفحه، با دستی نرم تر به نظر می رسد.

عیب: یک عیب این است که به اندازه چاپ روی صفحه دوام ندارد و ممکن است پس از شستشوهای زیاد محو شود.

ممد بازدید : 143 سه شنبه 16 آذر 1400 زمان : 18:27 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 116
  • بازدید سال : 598
  • بازدید کلی : 3,464