loading...

subli24

همه ما می‌توانیم با خرید برندها و مجموعه‌های پایدار، و همچنین با دادن فرصتی دوباره به اقلام از قبل، یک کمد پایدار بسازیم. یعنی نه؟! نه. در نهایت، داشتن یک کمد لباس پایدار به معنای استفاده حد

همه ما می‌توانیم با خرید برندها و مجموعه‌های پایدار، و همچنین با دادن فرصتی دوباره به اقلام از قبل، یک کمد پایدار بسازیم. یعنی نه؟! نه. در نهایت، داشتن یک کمد لباس پایدار به معنای استفاده حداکثری از چیزی است که دارید.
بنابراین، اگر می توانید، مهم است که از لباس های خود به خوبی مراقبت کنید تا دوام بیشتری داشته باشید. چاپ تی شرت به گفته Wrap، افزایش طول عمر متوسط ​​لباس های شما (2.2 سال) تنها با سه ماه استفاده در هر مورد می تواند ردپای کربن، آب و زباله را 5 تا 10 درصد کاهش دهد.

آیا آماده اید تا عادات تازه و خوب را در زندگی خود بگنجانید؟ در اینجا این است که چگونه می توانید لباس های خود را تا زمانی که ممکن است زیبا نگه دارید.

1. به دنبال کیفیت بر کمیت بروید
روی لباس هایی سرمایه گذاری کنید که کیفیت بهتری دارند. قطعات با کیفیت بالاتر اغلب عمر طولانی تری دارند زیرا با مواد قوی تری ساخته شده اند و برای مقاومت در برابر زمان ساخته شده اند. بنابراین آنها می توانند چندین شستشو و سایش را تحمل کنند.

از خود بپرسید: لوازم اصلی کمد لباس شما که مکمل استایل شخصی شماست چیست؟ آیا با سایر اقلام موجود در کمد لباس شما همخوانی دارد؟ سعی کنید روی لوازم کمد لباس با کیفیت بالاتر سرمایه گذاری کنید زیرا ممکن است ارزش آن را داشته باشد که کمی بیشتر برای آنها هزینه کنید. با این حال، توجه داشته باشید که قیمت های بالاتر همیشه کیفیت بالا را تضمین نمی کند.

برای تشخیص لباس های خوش دوخت باید به عواملی توجه کرد. می توانید به دنبال دوخت و پارچه های با کیفیت باشید. پارچه های طبیعی مانند پنبه و کتان ارگانیک عالی هستند. ممکن است بخواهید مارک هایی مانند Beaumont Organic و Neu Nomads را بررسی کنید. برای انتخاب گسترده تر، محصولات پنبه و کتان ارگانیک خود را در اینجا جستجو کنید.

تمایلی به صرف پول بیشتر برای قطعات با کیفیت ندارید؟ برو دست دوم! اگرچه این کار برای یافتن تناسب کامل نیاز به تلاش بیشتری دارد، اما می توانید قطعات دست دوم یا قدیمی را پیدا کنید که جاودانه هستند و همچنین به خوبی ساخته شده اند. گزینه های دست دوم را در اینجا جستجو کنید.


منبع تصویر: Beaumont Organic
2. از لباس های خود محافظت کنید!
منظور ما این نیست که شما باید روی لباس خود سپر محافظ بپوشید یا چیزی شبیه به آن! با این حال، همه ما باید از آنها در برابر آسیب و لکه محافظت کنیم. به عنوان مثال، هنگامی که به دلیل داشتن یک مهمانی شام در خانه، لباس زیباتری می پوشید، هنگام آشپزی در آشپزخانه از پیش بند بپوشید. یک پیش بند می تواند از لباس شما در برابر اکثر لکه ها و ریختن هایی که در آشپزخانه اتفاق می افتد محافظت کند! این ضد احمق نیست اما شما این ایده را دریافت می کنید.

اگر اتفاقی افتاد، مطمئن شوید که در اسرع وقت با یک قلم لکه‌بر یا یک معجون سرکه و جوش شیرین از شر آنها خلاص شوید. هر چه مدت زمان بیشتری لکه را رها کنید، پاک کردن آن سخت تر می شود. پس از از بین رفتن لکه، آن را در ماشین لباسشویی بیندازید.


منبع تصویر: پینترست
3. آیا واقعاً نیاز به شستن آن دارید؟
عرق، بدبو و کثیف… بله! شوخی است، اما نه واقعاً: شستن لباس‌هایتان به دفعات کمتر می‌تواند آنها را در شرایط خوبی حفظ کند. برای مثال، شلوار جین و ژاکت‌ها بعد از هر بار پوشیدن نیازی به شستن ندارند! شلوار جین در واقع برای آن ساخته شده است! اقلامی مانند تی شرت و لباس های بدنسازی باید بعد از هر بار پوشیدن شسته شوند زیرا در تماس نزدیک با پوست شما هستند. جذب بیشتر کثیفی و عرق

شستشوی ماشینی می تواند برای لباس های شما خشن باشد و گاهی اوقات به آنها آسیب برساند. هر بار که لباس‌هایتان را در ماشین لباسشویی می‌اندازید، به این فکر کنید که چه اتفاقی می‌افتد. به احتمال زیاد رنگ های اصلی خود را از دست داده، از بین می رود و پس از قرار دادن در خشک کن جمع می شود. مگر اینکه بو یا به وضوح کثیف باشند، نیازی به شستن لباس های خود بعد از هر بار پوشیدن ندارید.

ممکن است فکر کنید که بیشترین اتلاف انرژی ناشی از شستن لباس‌هایتان از خشک‌کن است. با این حال، ماشین لباسشویی شما بزرگترین عامل هدر رفتن آب است. در یک چرخه متوسط، ماشین های لباسشویی تقریباً 50 لیتر آب در هر شستشو مصرف می کنند (به نقل از تلگراف). ناگفته نماند که انتشار مواد شیمیایی سمی از مواد شوینده و نرم کننده ها باعث آلودگی میکروپلاستیک می شود که برای حیات دریایی مضر است.

بدیهی است که لباس ها برای مراقبت از آنها باید شسته شوند، در غیر این صورت در نهایت آنها را نمی پوشیم. بهترین راه برای به حداقل رساندن تأثیر محیطی لباس‌های شسته شده، شستن برخی از لباس‌هایتان به دفعات کمتر است.


منبع تصویر: دوستان
4. برچسب های مراقبت را نادیده نگیرید
برچسب‌های مراقبت به دلایلی وجود دارند و ممکن است در نادیده گرفتن کامل آنها مقصر باشیم. اگر لباس‌های ما در دمای خیلی بالا شسته شوند یا تی‌شرت‌های سفید در نتیجه شستن آن‌ها با لباس‌های تیره‌تر تغییر رنگ دهند، چروکیدگی ممکن است رخ دهد. فقط چند پیامد بالقوه از پیروی نکردن دستورالعمل های مراقبت وجود دارد.

دفعه بعد، ممکن است بخواهید قبل از بریدن برچسب های مراقبت دو بار فکر کنید. بله، برچسب‌های مراقبت می‌توانند خارش‌دار و ناراحت‌کننده باشند، بنابراین اگر تصمیم به قطع آن‌ها دارید، یادداشت کنید یا از دستورالعمل‌های مراقبت برای مراجعات بعدی عکس بگیرید.


منبع تصویر: snugglymonkey در Etsy
5. در صورت امکان، لباس های خود را با هوا خشک کنید
استفاده بیش از حد از خشک کن می تواند باعث جمع شدن پارچه ها و شکستن کش ها شود. بنابراین، خشک کردن لباس‌هایتان با هوا در خط لباس یا قفسه بسیار ملایم‌تر است

انداختن آن در خشک کن زیرا از چسبیدن استاتیک روی پارچه ها جلوگیری می کند.

همچنین اگر لباس های خود را به درستی خشک کنید، ممکن است نیازی به اتوکشی نداشته باشید! پس از بیرون آوردن لباس‌های شسته شده از ماشین لباس‌شویی، اغلب همه آن‌ها دسته‌بندی می‌شوند. بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا لباس ها را تکان دهید و سپس آن ها را به شکلی که می خواهید بپوشید در آورید. به این ترتیب، چین و چروک های لباس خود را به حداقل خواهید رساند. علاوه بر اینکه لباس‌هایتان عالی به نظر می‌رسند، می‌توانید در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کنید (و با قبض برق خود نیز مهربان خواهید بود).


منبع تصویر: Pinterest (منبع اصلی ناشناخته)
6. لباس های خود را به درستی نگهداری کنید
از نگهداری لباس‌ها در مکان‌هایی مانند حمام یا زیرزمین که احتمال رشد باکتری‌ها و آسیب رساندن به آن‌ها وجود دارد، خودداری کنید. بهتر است آنها را در محیطی تمیز، خشک و خنک که هیچ تماسی با نور مستقیم خورشید نداشته باشد نگهداری کنید تا در شرایط خوبی نگهداری شوند. به این ترتیب می توانید به لباس خود مقداری «فضای تنفس» بدهید تا از چروک شدن و محو شدن آن جلوگیری کنید که در غیر این صورت طول عمر آن ها را کاهش می دهد.

همچنین، نحوه سازماندهی لباس های خود نیز می تواند بر طول عمر آنها تأثیر بگذارد. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

ژاکت های سنگین خود را تا کنید: چرا؟ آویزان کردن ژاکت های سنگین به جای تا کردن، می تواند پارچه را به میزان قابل توجهی کشش دهد. شما با یک پلیور شلخته و آویزان می‌مانید که شاید دیگر نخواهید آن را بپوشید.
از چوب لباسی های چوبی استفاده کنید: چوب لباسی های چوبی کمی گران تر هستند اما قطعا ارزشش را دارند زیرا می توانند بهتر از لباس های شما مراقبت کنند. چوب لباسی های پلاستیکی می توانند شانه ها و یقه لباس های شما را باز کنند.
7. انجام تعمیرات و تغییرات
ظهور فست مد به جامعه انگیزه کمتری برای تعمیر و ترمیم داده است زیرا مد سریع لباس ها را بسیار مقرون به صرفه کرده است. مجموعه های مد زمانی فقط دو فصل داشتند، پاییز/زمستان و بهار/تابستان. امروزه، بسیاری از روندهای رو به رشد بیشتری وجود دارد که مصرف کنندگان ممکن است سعی کنند با آنها همگام شوند.

هزاران آموزش در یوتیوب وجود دارد که می تواند به شما در یادگیری برخی از تکنیک های اساسی ترمیم کمک کند. آیا یک دکمه شل یا یک نخ شل دارید؟ شما می دانید که چگونه به جای خرید لباس جدید، آن را تعمیر کنید. اگر مطمئن نیستید، می توانید به یک خیاط قابل اعتماد مراجعه کنید.

همچنین، می‌توانید از برندهایی که خدمات تعمیر ارائه می‌دهند، مانند جین گلی و CLOSED خرید کنید. شما می توانید بنشینید و استراحت کنید زیرا آنها می توانند تعمیرات را برای شما انجام دهند! برای اطلاعات بیشتر در مورد تعمیرات و خدمات مشتری، این مقاله را بخوانید.


منبع تصویر: جین گلی
8. آخرین اما نه کم اهمیت: لباس های خود را دوست داشته باشید
برای پوشیدن هر چه بیشتر، باید لباس های خود را دوست داشته باشید. سعی کنید با روش‌های جدید به آنها نگاه کنید. برای مثال، می‌توانید آن‌ها را با قطعات یا لوازم جانبی مختلفی که قبلاً با آن‌ها نپوشیده‌اید، ترکیب کنید. فقط با انجام این کار، می توانید با ایجاد لباس های جدید با وسایلی که از قبل دارید، احساس کنید کمد لباس خود را گسترش داده اید!


منبع تصویر: جنسیت و شهر
اگر لباس‌هایتان را دوست ندارید، به احتمال زیاد آن‌ها را اغلب نپوشید و برای مدت طولانی در کمدتان نمی‌مانند.

بله، پیدا کردن لباس‌هایی که واقعاً دوستشان دارید می‌تواند زمان‌بر باشد و به آزمون و خطا نیاز دارد. اما هی، به همین دلیل است که ما اینجا هستیم! Renoon مجموعه گسترده ای از اقلام پایدار و با کیفیت را انتخاب می کند تا جستجوی شما را بسیار راحت تر کند.

ممد بازدید : 33 جمعه 07 مرداد 1401 زمان : 16:13 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 97
  • بازدید سال : 579
  • بازدید کلی : 3,445