loading...

subli24

ترجمه از روی صفحه به پارچه مجموعه جدیدی از محدودیت ها و ملاحظات را معرفی می کند که یک تی شرت مقصد نهایی اثر هنری شما باشد. این محدودیت‌ها را می‌توان با آگاهی کافی، و انتظارات معقول از آنچه م

ترجمه از روی صفحه به پارچه مجموعه جدیدی از محدودیت ها و ملاحظات را معرفی می کند که یک تی شرت مقصد نهایی اثر هنری شما باشد. این محدودیت‌ها را می‌توان با آگاهی کافی، و انتظارات معقول از آنچه ممکن است برطرف کرد. چاپ روی تیشرت اینجا چاپ تیشرت استفاده از پارچه تی‌شرت به‌عنوان وسیله‌ای طراحی، به دلیل فرآیند چاپ، متخلخل بودن سطح، جوهرهای مورد استفاده و خاصیت ارتجاعی آن، محدودیت‌های ذاتی دارد.

دانستن این محدودیت‌ها فقط نیمی از کار است، اما ما راه‌حل‌هایی را برای غلبه بر موانع مواجهه با پارچه به‌عنوان یک رسانه طراحی به شما نشان خواهیم داد.

پارچه در مقابل کاغذ
ابتدا، بیایید با نگاهی به تفاوت‌هایی که در نحوه مدیریت پارچه و کاغذ با طرح‌های چاپی وجود دارد، شروع کنیم. کاغذ به‌عنوان یک رسانه چاپی، بهترین ترجمه را از آنچه روی صفحه رایانه می‌بینید برای چاپ می‌کند. از آنجایی که کاغذ به اندازه پارچه جاذب نیست، جوهرها با حداقل ترکیب رنگ سریعتر خشک می شوند.

مهمتر از آن، جوهرها به سرعت در نزدیکی سطح خشک می شوند. با این حال، پارچه جاذب است و به جوهرها اجازه می‌دهد عمیق‌تر از کاغذ اشباع شوند، که پارچه را برای چاپ دائمی عالی می‌کند. این همچنین بر ظاهر رنگ‌ها تأثیر می‌گذارد، به‌ویژه پردازش جوهرهای رنگ روشن روی تی‌شرت‌های تیره.

به عنوان مثال، اگر می خواهید یک طرح چاپ سفید روی یک تی شرت مشکی داشته باشید، رنگ آن متفاوت است زیرا مشکی تی شرت بر جوهر سفید غالب است. راه حل این مشکل رایج این است که جوهر سفید را دو بار با چشمک زدن بین هر چاپگر اجرا کنید. چشمک زدن چیست؟

اگرچه ممکن است شبیه کاری باشد که در خیابان بوربون در طول Mardi Gras انجام می دهید، اما در واقع جوهر را به طور موقت با یک لامپ حرارتی قبل از چاپ دوباره با همان صفحه نمایش می دهد. اجرای دو بار یک صفحه نمایش با چشمک زدن باعث می شود جوهر دو برابر شود و رنگ پیراهن را از بین نبرد. یکی دیگر از روش های بسیار رایج برای چاپ جوهر روی پارچه های تیره استفاده از زیر پایه سفید است.

این فرآیند شامل چاپ تمام طرح در ابتدا به رنگ سفید است تا یک بوم خالی در زیر طرح رنگی واقعی ایجاد شود. زیر پایه یک روش بسیار موثر برای به دست آوردن رنگ ها تا حد امکان روشن و واقعی در تی شرت های رنگ تیره است. راه حل – اطمینان حاصل کنید که جوهرها روی تی شرت های تیره رنگ قرار دارند و/یا فلش می زنند.

شیطان در جزئیات است
با فرآیند چاپ اسکرین، رنگ های موجود در طرح به صورت جداگانه با فاصله زمانی کوتاهی بین هر رنگ چاپ می شوند. این زمان کافی است تا رنگ ها قبل از ته نشین شدن کمی پخش شوند. به عنوان یک طراح، این به این معنی است که اگر جزئیات خیلی ریزدانه باشند، احتمال از بین رفتن وجود دارد و باعث پخش شدن رنگ‌ها می‌شود.

مقصر اصلی پخش شدن، سفت بودن یا نبود آن در توری صفحه است که برای عبور دادن جوهر از آن استفاده می شود. اگر مش به اندازه کافی سفت نباشد، جوهر می تواند به صورت حباب های بزرگتر وارد شود و باعث پخش شدن بیشتر شود. ساده ترین راه حل این است که جزئیات ظریف در طراحی را در مکان هایی که لازم نیست کاهش دهید.

پیچیدگی طراحی می تواند به سقوط آن ختم شود و بخش هایی از طرح را به یک آشفتگی گل آلود تبدیل کند. برای عناصری که در طراحی قابل حذف نیستند، آن قسمت‌ها را تقویت کنید تا ضخیم‌تر شوند یا سعی کنید آنها را در مناطقی که رنگ‌های دیگر را لمس نمی‌کنند، مرتب کنید. در سمت چاپ، در صورتی که چاپگر شما نیاز به آن را تشخیص نداده باشد، درخواست یک صفحه مش محکم‌تر کنید.

راه حل – جزئیات ریز غیر ضروری را حذف کنید، سعی کنید عناصر کوچک طراحی را از تماس با رنگ های دیگر دور نگه دارید و برای چاپ با صفحه مشبک محکم تری کار کنید.

مقدمه ای بر جوهر
تی‌شرت‌های چاپی هم در داخل و هم در فضای باز، در شرایط خشک و مرطوب پوشیده می‌شوند و به طور مکرر در ماشین‌های لباسشویی و خشک‌کن‌های خانگی فرآیند تمیز کردن شدیدی را پشت سر می‌گذارند. استفاده زیاد از یک تی شرت چاپ شده در طول زمان مستلزم آن است که جوهر به طور دائم به پارچه بچسبد و کیفیت آن را حفظ کند. سه گزینه اصلی جوهر برای طرح های چاپ تی شرت وجود دارد و به ترتیب محبوبیت، جوهر پلاستیزول، جوهر مبتنی بر آب، جوهر تخلیه هستند.

پوشاندن هر سه جوهر شما را به خواب می‌برد، بنابراین ما روی رایج‌ترین و همچنین ساده‌ترین آنها – پلاستیزول – تمرکز می‌کنیم. پلاستیزول مزایای بی شماری دارد که دو مورد از مهم ترین آن ها ماندگاری و روشنایی چاپ است. اما نقطه ضعف پلاستیزول ضخیم بودن آن در لمس است.

طرح هایی که پوشش جوهر زیادی روی پارچه دارند، زمانی که باید دیده شوند و احساس نشوند، می توانند مزاحم شوند. یکی از راه حل های نادیده گرفته شده برای این مشکل، استفاده بیشتر از فضای منفی روی تی شرت است. هنگامی که به درستی از آن استفاده می شود، ترکیب فضای خالی تی شرت با طرح شما حتی می تواند به نظر برسد که گویی از یک رنگ چاپ اضافی استفاده می کنید بدون اینکه استفاده از جوهر اضافی ضرر داشته باشد.

جوهرهای چاپ روی صفحه در رنگ های تک تک موجود می باشند. هر رنگ یکی یکی چاپ می شود تا طرح تکمیل شده انجام شود. در انجام این کار، مدیریت شیب رنگ، سایه زدن یا تصاویری شبیه عکس که حاوی هزاران رنگ هستند، بهترین کار نیست.

با این وجود، امکان چاپ این طرح‌های پیچیده‌تر در پرینتی وجود دارد

ng جوهر، هر چند کیفیت آسیب می بیند. انتظار داشته باشید که نتیجه به اندازه 50 تا 80 درصد طرح اصلی شما همانطور که روی صفحه کامپیوتر به نظر می رسد کاهش یابد. راه حل - سعی کنید تا حد امکان از سایه یا گرادیان اجتناب کنید.

از آنها به اندازه کافی استفاده نکنید و نه به عنوان نقطه کانونی طراحی. از فضای منفی تی شرت برای محدود کردن پوشش جوهر و همچنین ضخامت چاپ به خوبی استفاده کنید.

ثبت چاپ
پارچه کشش زیادی دارد. به حدی که به ندرت اندازه یا شکل ثابتی را حفظ می کند. این چه تاثیری بر شما به عنوان یک طراح دارد؟

هنگام برخورد با ماده ای که می تواند شکل را تغییر دهد، اطمینان از اینکه رنگ ها در لبه طراحی دقیقاً به یکدیگر نزدیک می شوند، به طور فزاینده ای دشوار می شود. اصطلاح چاپ فنی برای اطمینان از قرار گرفتن رنگ ها در جای مناسب نسبت به رنگ های دیگر، ثبت است. اشتباهات در ثبت منجر به طرحی می شود که به نظر اشتباه چاپ شده و تراز ضعیفی دارد.

حتی یک حرکت جزئی در پارچه می تواند باعث تار شدن ظاهر یا چاپ نامناسب شود. در حالی که بیشتر مراحل ثبت نام در سمت چاپ قرار دارد، می توانید با استفاده از تله گذاری آن را در مرحله طراحی آسان تر و دقیق تر کنید. به دام انداختن طرح به سادگی به این معنی است که یک حرکت بسیار کوچک به رنگ هایی که یکدیگر را لمس می کنند اضافه کنید تا کمی همپوشانی داشته باشد.

این گام کوچک می تواند تفاوت را در ثبت نام ایجاد کند. راه حل - طرح خود را با اضافه کردن یک ضربه بسیار کوچک برای کمک به ثبت رنگ های چاپ شده به دام بیندازید.

رنگ های خود را بشناسید
آبی شما آبی دیگران نیست. در واقع، برای داشتن دانه بندی بیشتر، آبی سرمه ای شما، آبی سرمه ای دیگران نیست. پرکاربردترین سیستم رنگ جهانی که توسط طراحان و چاپگرها استفاده می شود، سیستم تطبیق رنگ پنتون یا به اختصار رنگ های PMS است.

این هدف انتقال رنگی که در طرح خود می خواهید به چاپگر به صورت دقیق انجام می شود. چاپگر می تواند شماره رنگ PMS مورد نیاز شما را بگیرد و رنگ های جوهر استاندارد آنها را برای بازتولید رنگ PMS مخلوط کند. این بسیار مهم است زیرا نظرات را در مورد اینکه یک رنگ باید چگونه باشد حذف می کند و آن را به یک نتیجه قابل اندازه گیری تبدیل می کند.

اگر این توصیه را یک قدم فراتر می گذارید و در واقع رنگ های طرح خود را با استفاده از یک کتابخانه نمونه به رنگ های PMS تبدیل می کنید، مراقب تنظیمات صفحه نمایش خود باشید که ظاهر رنگ را تغییر می دهد. بهترین راه برای اطمینان از اینکه همه طرف های درگیر در فرآیند طراحی و چاپ در یک صفحه هستند، مراجعه به نمودار رنگ کاغذی PMS است. راه حل - در انتخاب رنگ خود با ارائه رنگ های PMS برای چاپ صریح باشید.

نتیجه
درک این موانع و راه حل های آنها هنگام استفاده از پارچه به عنوان رسانه طراحی می تواند محصول نهایی را به شدت بهبود بخشد. انجام آنچه می توانید به عنوان یک طراح در طول بخش طراحی فرآیند بسیار مهم است. دانستن چالش‌های چاپگر به شما کمک می‌کند تا مراحل حیاتی باقی‌مانده را به‌طور مؤثری برقرار کنید و بهترین نتایج را در ترجمه از صفحه رایانه به پارچه تضمین کنید.

بیشتر بخوانید

ممد بازدید : 38 پنجشنبه 27 مرداد 1401 زمان : 22:11 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 114
  • بازدید سال : 596
  • بازدید کلی : 3,462