loading...

subli24

این شماره از تمرین مد به هسته موضوع ما باز می گردد - فرآیندهای طراحی،کلیک کنید توسعه و ایجاد محصولات مد - که با رویکردهای تمرین از چندین مکان در سراسر جهان از جمله چین، پاکستان، غنا، اتیوپی، آلمان، اس

این شماره از تمرین مد به هسته موضوع ما باز می گردد - فرآیندهای طراحی،کلیک کنید توسعه و ایجاد محصولات مد - که با رویکردهای تمرین از چندین مکان در سراسر جهان از جمله چین، پاکستان، غنا، اتیوپی، آلمان، استرالیا نشان داده شده است. و انگلستان ما این مجله را با یکی از اهداف اصلی آن برای تجلیل از صدای متخصصان مد طراحی کردیم که دیدگاه‌ها و ارزش‌های آنها در نهایت در مصنوعات فیزیکی سه بعدی طراحی شده برای شکل انسان بیان می‌شود. به دنبال شماره قبلی 13.2، که در آن تعدادی از مطالعات موردی طراحی متمرکز بر کاربران مسن‌تر ارائه شد، این موضوع به طور عمیق‌تری به چندین فرآیند طراحی و ساخت نگاه می‌کند و دیدگاه‌های بسیار شخصی و انعکاسی را ارائه می‌کند که بینش عمیق‌تری را در مورد فرآیند خلاق شواهد مختلفی در میان فرهنگ‌ها وجود دارد، از صنایع دستی سنتی گرفته تا استفاده از ابزارهای دیجیتال، اما هیچ‌یک بدون مفهوم‌سازی اولیه و قدردانی برای تبدیل از شکل دوبعدی (طرح، پارچه) به ساختارهای سه‌بعدی قابل تحقق نیستند. نمونه‌ای از لباس‌های ساخته شده، پوشیده شده یا نصب‌شده و لوازم جانبی دست‌کاری شده است. اگرچه در سیستم های آموزشی زمینه و رویکرد تفاوت هایی وجود دارد، اما شباهت های قابل توجهی در فرآیندهای طراحی در مقالات ارائه شده در اینجا وجود دارد. چندین مقاله با تمرکز مادی شروع می‌شوند و حساسیت فرهنگی را به آن القا می‌کنند. برخی دیگر رویکرد عمل‌گرایانه‌تری را اتخاذ می‌کنند که مبتنی بر تمایل به حداکثر کردن استفاده از مواد است، بنابراین شیوه‌های پایدار را برای حفظ مواد گرانبها در استفاده و حذف ضایعات تقویت می‌کنند.

دو مقاله اول در استرالیا و بریتانیا تحقیق شده است. کتاب «خواندن قطعه» اثر راشل کسار، بینش‌های انعکاسی اصیل و شخصی را در مورد فرآیند خلاقانه که به طور خاص بر روی تمرین چرخه‌سازی خودش متمرکز شده است، می‌دهد. او رویکرد خود را مبنی بر تجربه مستقیم مادی بودن و تجربه حسی لباس های آرشیوی که از یک فرد متوفی که هویتش در این مورد مشخص است، منتقل می کند، بیان می کند. این مقاله راه‌هایی را نشان می‌دهد که در آن رویکرد پدیدارشناختی کسار درک بهتری از "مادی بودن صمیمی پوشیدن" فراهم می‌کند، و از طریق مشاهده‌ای که حافظه نهفته را برمی‌انگیزد، روابط مادی و معنای جدیدی را برانگیخت.

نورین خمیسانی شیوه طراحی حرفه ای خود را در «تحول فرآیند طراحی مد برای چندین زندگی و کاربران» دوباره بررسی می کند. خامسانی بر اساس طرح‌هایی از لیبل خودش Outsider و تجربیات مشتریانش، سه لباس را انتخاب می‌کند که ماندگاری طولانی در کمد لباس مشتریان داشته و آنها را با هدف افزایش تطبیق‌پذیری و ماندگاری آن‌ها، برای تشویق استفاده‌های متعدد توسط افراد بالقوه، بازطراحی می‌کند. کاربران در یک سیستم اجاره بازخورد مشتری/کاربر در این فرآیند طراحی تجدید نظر شده کلیدی است که هدف آن تشویق حداکثر استفاده از پوشاک در زمینه اقتصاد دایره‌ای است.

سه مقاله زیر در مورد شیوه های طراحی مد از منابع مختلف در آفریقا سرچشمه می گیرد. اولین مورد از یوردانوس هایلو، "کاربرد طراحی مدولار در بالا بردن ضایعات چرم جامد: رویکرد توسعه پایدار از اتیوپی" است. Hailu قبل از توسعه یک سیستم مدولار برای طراحی و ساخت لوازم جانبی از قطعات کوچک ضایعات چرمی با مزایای پایداری، داده‌های هشت شرکت را در مورد ضایعات چرمی - حجم و ویژگی‌های آن - مقایسه می‌کند. اگرچه لزوماً برای نویسنده شناخته شده نیست، اما این سیستم شبیه به سیستمی است که توسط برند بریتانیایی Elvis & Kresse استفاده شده است که بسیار مؤثر بوده است.

مقاله دوم، «پایداری زیست‌محیطی از طریق جواهرات نساجی برای مد در غنا» توسط Ebenezer Kofi Howard، Ann Abbam Adjaye، Benjamin Kwablah Asinyo، Raphael Kanyire Seidu و Mawuli Kwasi Agbodza، جزئیات یک پروژه آموزشی در مقطع کارشناسی برای طراحی و ایجاد انواع جدید منسوجات را ارائه می‌کند. جواهرات مبتنی بر یک محیط استودیو عملی. هدف این پروژه ایجاد محصولاتی از مواد جایگزین با کاهش اثرات زیست‌محیطی در مقایسه با جواهرات رایج بود، با استفاده از چندین ماده که در غیر این صورت دور ریخته می‌شدند، مانند پوسته کالاباش. علاوه بر این، مقاله بینش هایی را در مورد اهمیت فرهنگی محلی طراحی، مواد و ساخت ارائه می دهد.

سومین مقاله از آفریقا «طرح‌های پوشاک تحت تأثیر فرهنگی: با تمرکز بر عناصر فرهنگی گا-ادانگبه در غنا» توسط السی اوسی، یک پروژه سطح کارشناسی ارشد را مستند می‌کند که در سنت‌ها و فرهنگ بصری مردم گا-ادانگبه ارائه شده است. Osei از طریق بینش دقیق در روند طراحی خود، اهمیت فرهنگی رنگ، نمادها، فیبر و شبح در ساخت لباس را مورد بحث قرار می دهد و بافت تاریخی و معاصر اثر را تحلیل می کند.

دو مقاله زیر در زمینه آسیایی قرار دارند. محمد حسین ستی و لی شن در «عمل طراحی: تلفیقی از ایمان و مد در پاکستان» پروژه‌ای را با هدف طراحی مجدد لباس‌های مذهبی برای زنان مسلمان توصیف می‌کنند.

به ویژه عبای، با توجه به مد. نویسندگان پژوهشی را با یک گروه نمونه متشکل از 30 زن در پاکستان با پیشینه ها و مشاغل مختلف انجام دادند تا دیدگاه ها و خواسته های آنها را مشخص کنند و مجموعه جدیدی از لباس های مجلسی را طراحی کردند که نشان دهنده تلفیقی از مد و ایمان است، پیشنهادی جدید که ترکیبی از اسلام است. لباس و لباس شب غربی، در حالی که هنوز شرایط لازم برای لباس های معمولی را برآورده می کند.

مطالعه Ge Lei و Xiaohui Li "یک رویکرد الگوسازی برای بهبود طراحی مد بدون زباله" تحقیقات خود را بر روی عملکرد رو به رشد برش الگوی زباله صفر متمرکز کرده است. نویسندگان با تکیه بر آثار مک‌کویلان و ریسانن (2011، 2013، 2016) سه روش برای تولید لباس‌های بدون ضایعات پیشنهاد می‌کنند، از جمله با دستکاری پارچه‌های اضافی برای دستیابی به لباس‌هایی که به سبک‌های کلاسیک ساخته شده به روش سنتی نزدیک‌تر هستند. از بلوک های اساسی

اسکاتلند محل آخرین مقاله تحقیقاتی دیوید لورنجر و اولاند ساندرز، "فرایند طراحی گیوه‌سازی اسکاتلندی" است. نویسندگان، هر دو در ایالات متحده، رویکرد خاص مبتنی بر پارچه برای ایجاد این لباس نمادین فرهنگی را بررسی می‌کنند و مهارت‌های مورد نیاز در ساخت انفرادی هر کت را نشان می‌دهند. از طریق مشاهدات و مصاحبه با 17 سازندگان دمپایی، جنبه‌های منحصربه‌فرد فرآیند طراحی و توسعه دامن‌پز شناسایی می‌شود و این میراث و دانش پایه با سایر روش‌های خیاطی پوشاک مقایسه می‌شود.

قطعه پایانی در این شماره از طریق یک اثر هنری غیر معمول توسط طراح مد Wowo Kraus به موضوع مرحوم بازمی گردد. کراوس در مصاحبه‌ای با رناته استاوس، «RI(a)P.: On Fashion, branding and Irony» مفهوم و ساختار پشت نصب خود را با یک تابوت چرمی لحافی، که به سبک Chanel (قبل از مرگ طراح Chanel) ساخته شده است، توضیح می‌دهد. کارل لاگرفلد) که به‌طور برجسته در ویترین یک قفسه‌کن در مرکز برلین به نمایش گذاشته شده است. این قطعه مرزهای سلیقه و تمرین مد روز را مورد بازجویی قرار می دهد، که پس از هجوم همه گیری کووید-19 در سال 2020، بسیار مناسب تر شد.

این عکس فوری از شیوه‌های متنوع و تأثیرات فرهنگی، برخی از تمایز تمرین و آموزش مد را در مؤسسات دانشگاهی در سراسر جهان نشان می‌دهد که به درستی تنوع را جشن می‌گیرند.

لینک سایت منبع

ممد بازدید : 30 پنجشنبه 07 بهمن 1400 زمان : 14:04 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 113
  • بازدید سال : 595
  • بازدید کلی : 3,461